חודש וחצי לאחר החיבור: פורקה השותפות בין שקד והנדל

אליהו גרין 1 Comment on חודש וחצי לאחר החיבור: פורקה השותפות בין שקד והנדל

הסיבה הרשמית – מחלוקת בין השניים באשר לאפשרות להצטרף לממשלת 61 של נתניהו. הסיבה הלא רשמית – הדכדוך המתמשך בסקרים שהראה שהרשימה לא עוברת את אחוז החסימה. מחלוקת התגלעה בין השניים באשר לשאלה מי פירק את המפלגה

יועז הנדל צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חודש וחצי לאחר שהוקמה וארבעה ימים לפני מועד סגירת הרשימות: שרת הפנים ויו"ר הרוח הציונית איילת שקד הודיעה הלילה (בין מוצ"ש לראשון) על פירוק השותפות עם השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר. זאת לאחר אי הסכמות במפלגה באשר לשאלת השותפות עם נתניהו לאחר הבחירות וכן בשל העובדה שהרשמה לא התרוממה בסקרים.

מסביבתה של שקד נמסר כי לאחר שיחות רבות עם אנשי סיעת דרך ארץ, השרה שקד החליטה להיפרד מיועז הנדל וצביקה האוזר שהבהירו כי במידה ולא תקום ממשלת אחדות הם יעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. "אופציה חסרת אחריות שלא תעלה על הדעת".

"לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל", הוסיפו בלשכתה.

"השרה שקד איננה מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא תצליח להקים ממשלת אחדות תשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי".

עוד נמסר, כי "בימים הקרובים השרה שקד תציג את רשימתה לכנסת. רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית".

השר יועז הנדל כתב: "אני מאמין ברוח הציונית. מאמין בעם ישראל ובכך שניתן לחלץ אותנו מהבוץ הפוליטי. מאז שנפלה הממשלה האחרונה, אין יצוג לימין שבחר באחדות על פני בחירות נוספות. הימין שהיה בקואליציה התפזר לכל עבר. בנט פרש, תקווה חדשה התפרקה והצטרפה לכחול לבן. ימינה התפרקה. מה שיקרה בבחירות האלה הוא לא עוד סבב (חמישי) אלא מסר לשנים ארוכות.

"אם לאנשי ימין כמוני שדחפו וניסו להחזיק את הממשלה הזאת בכל הכוח אין מספיק תמיכה, לא נצליח להקים ממשלות אחדות בהמשך. זה מסר נוראי למי שמאמין בשלמות העם והארץ.

"יש ימין נורמלי בישראל שלא מחפש להרוס את מערכת המשפט אלא לתקן אותה, לא שונא שמאלנים אלא רואה בהם שותפים להגנת המולדת שטועים בניתוח המדיני שלהם.

"ימין כלכלי שמאמין בשוק חופשי, גם בענייני דת ומדינה. בכך שאין למפלגות החרדיות מונופול על היהדות ואסור לוותר מראש ולבוא עם ״דף ריק״. ימין שמאמין בזכויות וחובות לכולם. כן גם המגזר החרדי והערבי. ימין שמחפש חיבורים ולא הפרדות על רקע דתי או עדתי.

"הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בניינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון. אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות.

"יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח. לכן אני מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות.
זה לא קל ואפילו מתסכל. הימין שלי צריך להאבק באחוז החסימה ובן גביר לא.

"שנים של הגנה על המולדת וסיכון חיים בשייטת ובמערכת הביטחון, נכונות להאבק על עמדותי ללא קשר למחיר, ובן גביר ללא שירות צבאי, ללא החלטות וביצוע הוא הקול הבולט. אפשר להתבכיין ולומר כמה נורא ואפשר להלחם בזה. זו המציאות, צריך להתמודד איתה. אני מאלה שנלחמים. אני בא לציבור בידיים נקיות, עם תוצאות ותוכניות עבודה ומבקש את אמונו ברוח הציונית. הוא זה שיחליט".

ב״הציונות הדתית״ הגיבו: "יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יועז הנדל רואה עצמו שותף למונופול על היהדות. אדם שאין לו שום מושג ביהדות, חוץ מהמוצא היהודי כמובן, מטיף מוסר.
    כדאי לך ללמוד קצת מהיהדות האמיתית, שלא מחניפה לשמאל (שאין מאחוריו שום מוסר ושום דרך, רק שיא של טפשות במסוה של יופי נפש).